som en röst i örat

det är sex meter ner till marken
tittade ner och tänkte att du kanske var där
ser dina steg på marken
de bränner, du bränns
av dina egna steg

du lämnar spår efter dig
lika tunna och lätta som dina hårstrån
det luktar svagt av parfym bredvid mig
jag vet att du varit här

kanske är det bara jag som inbillar mig
det vore inte något nytt
men jag tyckte mig se ditt hår
försvinna bakom hörnet
tyckte mig höra dina andetag

mitt hjärta slår hårdare när jag känner ditt
det har alltid varit så
jag undrar varför det slår hårdare nu
(din närhet berör mig)

som en röst i örat hör jag
när du knyter dina skor
som en röst i örat hör jag
när du lämnar mitt liv

Kommentarer
Postat av: Slynhora

Fint skrivet. Väcker känslor, tycker speciellt om sista delen, knyta skor och lämna liv-grejen.



Det enda negativa jag ser är i början när du försöker skapa flöde genom att skriva marken två gånger. Fast det är troligvis en smakfråga, och handlar inte om bra eller dåligt.

2009-04-21 @ 20:19:20
URL: http://Nej :(

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0